[linux-baslangic] Re: kernel: attempt to access beyond end of device

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Thu 15 May 2003 - 14:31:24 EEST

     Merhabalar,

     Lütfen atiyor oldugunuz mesaj ile, önceki bir mesaja cevap vermiyor ya da o mesajla direk ilgili baska bir mesaj atmiyorsaniz, listeye mesaj gondermek icin rastgele bir mesaja tiklayip, reply diyip sonra da konu satirini degistirdikten sonra listeye gondermeyin.

     Size mail programimin halinin screen shot'unu alip gostermek isterdim.

     Daha once cok defa dile getirildi fakat ben yeni katilan arkadaslar icin bir kez daha tekrarlamak istiyorum musadenizle;

     Threading ozelligi bulunan mail programlarini kullanan kimselerin sagliklari acisindan, listeleye mail atarken lütfen soyle yapin: bos bir yeni mesaj sayfasi acin, alici kismina listenin mail adresini girin (ornegin bu listenin adresi linux-baslangic@liste.linux.org.tr), konu satirina mesajinizi ozetleyen bir konu girin.

     Listeye gecilen problemlere sadece yardim etmek amaci ile cozum olmaya calisan kisileri yormamak ve gereksiz mesaj trafigi olusturmamak icin de, mesajiniza kullandiginiz sistemin ozellikleri ile baslayin (ornegin redhat 7.3, redhat 9.0, mandrake 9.1 gibi) daha sonra problemin ne oldugunu ayrintilari ile ve mumkunse hata ciktilarini da ekleyerek anlasilir bicimde ifade etmeye calisin; size anlamsiz gelen hata ciktilari, baskalari icin anlamli olabilir ve cozumde kilit rol oynayabilir. Bu yolla hem yardim etmek daha kolay olur, hem de daha sonrasinda bu tip hatalar ile karsilasan kisiler hata ciktilarini aratarak daha onceden gecilmis olan iletiler arasindan sorunlarina cevap bulabilirler. Ayrica bir cok problemi, anahtar kelimeleri google.com'da aratarak cozmek de mümkün, bu da arada bir basurulabilecek bir alternatif.

     Yardimlasma listelerinin nazik ruhuna zarar verebilecek hitap (emir kipinde cumleler, hala cevap yok mu? konulu mesajlar v.s.) ve yaklasim yanlislari ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsetmenin haddim olmayacagini düsündügümden dolayi bu konularla ilgili yorum yapmak istemiyorum.

     Bu tip bir mesaji onuncu kez okuyan liste sakinlerinden özür dilerim :(

     Saygilarimla,
     A. Murat EREN
     meren@comu.edu.tr
     http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz/