[linux-baslangic] Re: Gülmeyin :)

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 13 May 2003 - 14:51:37 EEST

    Tue, 13 May 2003 13:16:48 +0300 tarihinde "TanaydIn $irin"
    <tanaydin@tarkanonline.net> soyle yazdi:

    > Herkese merhaba, Makinamda Redhat 7.3 kurulu, bir php yazılımı yazdım ve
    > bunun yine kendi çalıştığı klasör'deki bir config dosyasını rename
    > etmesi, oraya yeni bir dosya yazması gerekiyor... ama permission ayarını
    > bir türlü yapamadım, chown ile userlerini apache'ye almayı denediğimde
    > permission hatası alıyorum klasörün içindeki tüm dosyaların sahibi root
    > bende root olarak bağlıyım ama yinede yapamadım... bu klasör windows'un
    > kurulu olduğu ve mount ettiğim bi partition'da olduğu için olabilir mi ?
    windows'daki bir klasorde kullanici yetkisi dogal olarak degistiremezseniz,
    temelde tek kullanicili bir isletim sistemi sonucta.

    mount ederken kullanici parametresi olarak web sunucunun calistigi nobody'i
    verin. nobody kullanicisi sahibi olunca her turlu degisikligi de yapabilir
    hale gelecektir.

    smbmount //makina/paylasim_ismi /www -o codepage=cp857,uid=nobody,gid=group

    uid ve gid degerlerine web sunucu her ne kullanici ismi ve grubu ile
    calisiyorsa onlari yaziyorsunuz.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694