[linux-baslangic] Re: Gülmeyin :)

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Tue 13 May 2003 - 13:40:54 EEST

    > Herkese merhaba, Makinamda Redhat 7.3 kurulu, bir php yazılımı yazdım ve bunun yine kendi çalıştığı klasör'deki bir config dosyasını rename etmesi, oraya yeni bir dosya yazması gerekiyor... ama permission ayarını bir türlü yapamadım, chown ile userlerini apache'ye almayı denediğimde permission hatası alıyorum klasörün içindeki tüm dosyaların sahibi root bende root olarak bağlıyım ama yinede yapamadım... bu klasör windows'un kurulu olduğu ve mount ettiğim bi partition'da olduğu için olabilir mi ?

     Merhabalar,

     Evet sebep bu. fat dosya sisteminde dosyalar icin permission, user, group gibi alanlar tanimli olmadigi icin dosyalarin sahiplerini ve izinlerini degistirmek gibi bir durum soz konusu olamiyor.

     Istediginiz islemleri gerceklestirebilmeniz icin bu dosyalari diskinizin ext dosya sistemi (ya da resierfs, xfs bilemiyorum ne kullandiginizi) ile formatlanmis bir kismina tasimaniz gerekli.

     Iyi calismalar,
     A. Murat EREN
     meren@comu.edu.tr
     http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz/