[linux-baslangic] Re: xine problemi;

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 12 May 2003 - 12:57:50 EEST

    > suse 8.0 kulan=FDyorum xine kurmaya calistigimda bir ton lib. =
    > eksiki=F0i ile karsilasiyorum tam olarak bu problemi nasil =
    > halledebilirim? ikinci olarak da rpm pack ind. zaman hangisini =
    > indirmeliyim cunku xxxx.src.rpm veya aaa.ppc.rpm vs. seklinde dosya =
    > adlari bulunmakta source anladim da geriye kalanlar ... :)
    >
    > BoL BoL LINUXxxx

     Merhabalar,

     Kurmak istediginiz programin istedigi kütüphanelerin sisteme hangi paketle beraber gelecegini google.com ya da rpmfind.net'ten dosya adini aratarak ogrenebilirsiniz.

     src.rpm paketleri icinde kaynak kodu barindirir. rpm --rebuild xxx-yyy.src.rpm komutu ile sisteminize ozel kurulabilir rpm paketini olusturursunuz ve ondan sonra bu olusan pakedi kurarsiniz. Genelde rpm --rebuild komutunun son satirinda rpm paketinin nerede olusturuldugu yazar. man rpm komutu ile ya da www.rpm.org adresinden rpm kullanlimina iliskin ayrintili bilgi alabilirsiniz..

     ppc (PowerPC), Motorola, IBM ve Apple tarafindan gelistirilmis bir mikroislemci mimarisidir, ve *.ppc.rpm ler de bu mimari ile calisan sistemler icin derlenmis paketlerdir. Muhtemelen siz intel tabanli bir sistem kullaniyorsunuz, bu durumda *.i*86.rpm paketleri icinden, kullandiginiz dagitim icin derlenmis olan paketleri indirmelisiniz.

     Iyi calismalar,
     A. Murat EREN
     meren@comu.edu.tr
     http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz/