[linux-baslangic] IMAP ve fetchmail

---------

From: bARIs uNaL (unalbar@itu.edu.tr)
Date: Mon 12 May 2003 - 04:28:44 EEST

    gelen mailleri kategorilere ayirip farkli klasorlerde gormek istiyorum.mesela subject veya to kisminda linux kelimesi gecen maillerin direk server tarafinda olusturdugum bir IMAP klasorunde toplanmasini istiyorum.yani herseferinde filtrelemeyi ben yapiim istemiyorum.aslinda bu imap olayini yada bizim okulda nasil kullanildigini tam anlamis degilim.asagida anllattim.(mailler aslinda okunmadan 13 te de bakinca mi 18 e kopyalaniyo.yoksa direk ben gormeden de 18 mi saklaniyor.)
    *hepsi ayni uzayda olmak uzere bir IMAP ayarlari icin yazilan ip(.13) var.bir linux hesabima login olmak icin kullandigim ip.(.15)birde hesabimin(home dizini) da icinde bulundugu klasorun mount edildigi baska bir makine var.(.18)*

    email programi tam olarak login icin 13 u kullanip, maillerimi 18 den okuyorsa(veya okurken oraya kopyaliyorsa)
    ve de ben 15den terminalden login olup, 18 deki home klasorume erisiyorsam,
    bunu terminalden yapabilirim anlamina geliyor.ama root erisimim olmadigi icin herhangi bir program kurmam soz konusu deil.fetchmaille olabilirmi boyle bisi?veya baska bisi bilen?
    baktim fetchmailin kullanimina izin vermisler.(bazen degisiklikler yapabiliyorlar ondan soyluyorum.mesela eskiden calisan processleri veya soketleri gorebiliyodunuz kullanici olarak.gecen farkettim,deistirmisler)ama fetchmaili terminalden nasil kullanacagimi bilmiyorum.???? evet soru bu :))

    birde mesela pine ile okundugunda (veya mail) mailler imape gore farkli klasor yapilarinda saklaniyolar anladigim kadariyla.yani pine ile okudugunuz bir maili IMAP den bakinca goremiyorsunuz.veya tersi.bunu da dusununce baya bir yardima ihtiyacim var anlasilan :)

    iyi calismalar