[linux-baslangic] Re: YNT: Re: ADSL

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 14:35:12 EEST

    Sun, 9 Feb 2003 14:20:30 +0200 tarihinde "Umit Kavala"
    <u.kavala@set-systems.com> soyle yazdi:

    UK> Peki bu işlem için tek ethernet kartı yeterli olurmu.TTNET'in
    UK> sayfasında ppp over ethernet kurulumu ile ilgili bilgiler var.yeni bir
    UK> protokol yüklememiz gerekiyomuş.win98 ve 2000 için.linuxta bunları
    UK> yapmamız gerekecekmi?yardımlarınızı bekliyorum.
    pppoe (ppp over ethernet) destegi zaten buyuk olasilikla linux
    dagitiminizla beraber gelen cekirdekte vardir. isletim sistemi tarafinda ek
    bir islem yapmaniz gerekmez buyuk olasilikla.

    eger modeminiz biraz daha gelismis ise, pppoA (ppp over atm) ile kendisi ip
    alma, routing, nat, vb islemlerini yapabilir, size de sadece onu gateway
    olarak gostermek kalabilir.

    modemin ayarlari ile ilgili, modemi satin aldiginiz yer ile baglanti
    kurmanizda fayda var. model ve markaya gore yapilan ayarlar degisebilir.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694