[linux-baslangic] Re: ses sorunu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 11:57:17 EEST

    murat belgin wrote:
    > merhaba daha öncede yazmıştım mandrake 9.1 kullanıyorum yanlız on
    > board AC97 chipli ses kartımdan ses alamıyorum. aRts ayarlarını
    > kotrol etmeme rağmen bir sonuca varamadım. Kartı kurulu gözüküyor
    > ama ses gelmiyor (mp3,audio cd, film). Yanlızca oyunlarda ses
    > alabiliyorum (armagetron, frozen buble). Bunlarıda Nvidia glx ve
    > kernel dosyalarını yükledikten sonra ses aldım. Fakat diğer
    > uygulamalarda ses gelmiyor. yardım edebilecek kişiler için aklıma
    > gelen bazı noktalardan ekran görüntüsü aldım gönderebilirim.
    >
    > teşekkürler..

      Ses kartiniz dogru tanitilmis ve calisiyor. Nvidia suruculerinin ses
    kartinizin calismasini (eger ki nForce kullanmiyorsaniz) sagladiginiz
    sanmiyorum, daha cok sizin adini yazdiginiz oynularin calismasini yani
    3D deswteginin sisteme eklenmesini saglamistir.

      Burada sorun ses kartiniza ulasmak isteyen programlara nasil
    ulasacaklarini belirtmek. Direkt olarak (OSS) erisebilecekleri gibi aRts
    ses sunucusu uzerinden (ya da program iceriyorsa ses cikisi olarak alsa
    plugin i secilerek) erisebilirler.

      Yani sistemde arts calisiyorsa kullandiginiz mp3 programinin ses cikis
    ayarlarinda "arts kullan" yapmaniz gerekiyor.

      Saygilar,
      Onur Kucuk