[linux-baslangic] Re: bu da bir baslangic sayilir mi?

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 10:50:13 EEST

    Php wrote:
    > Merhaba,
    >
    > Bu biraz fazla baslangic oldu ama bir problemim var.
    > oncelikle verdigim rahatsizliktan dolayi ozur dilerim.
    >
    > bir arkadasim asagidaki konfigurasyona kurulum yapmam
    > icin bana getirdi. ancak daha ilk adimda tereddutlerim var.
    > yardimci olursaniz sevinirim.
    >
    > VIA VT8235 DDR333 chipsetli ELIT marka bi anakart
    > Pentium4 2.4 GHz CPU
    > 256 MB DDR333 RAM
    >
    > Bios acilista CPU'yu P4 1.8 Ghz olarak taniyor.
    > RAM'i 64 MB gosteriyor.
    >
    > Su anda uzerinde XP kurulu (satici tarafindan)
> [...]

      Bana bir overclock vakasi gibi geliyor. Board un sacmalamasi da
    olabilir ama bunun icin yapabileceginiz en iyi sey bios update.

      Linux kurmadan test etmek icin hemen bir knoppix cd si alinir, cdrom a
    takilir, harddisk e vs. hic dokunmadan calisir durumda bir linux elde
    edilir, ve proc dizini icerisinde gezinilir :) (ornegin /proc/cpuinfo )

      Ayrica ram i test etmek icin memtest86 da tavsiye ederim, ne olur ne
    olmaz.

      Saygilar,
      Onur Kucuk