[linux-baslangic] Linux ve NTFS

---------

From: Maksat Kurban (mkurban@prokon.com.tr)
Date: Mon 31 Mar 2003 - 17:29:19 EEST

    Merhabalar!
    NTFS ile ilgili sorunumun sebebini öğrenmek istiyorum. Yardımcı olabilecek arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
    Sistemimde 2 HDD mevcut.
    Linux dili ile yazarsak
    /dev/hda1
    /dev/hda2

    /dev/hdb

    hda1 ve hda2 NTFS formatinda, hdb ext2 yani linux kurulu
    Sorunum bahsi geçen NTFS sürücüleri mount edemiyorum.
    # mount /dev/hda1 /mnt/hda şeklinde komut verince çekirdek ntfs dosya sistemini desteklemiyor şeklinde hata alıyorum
    # mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/hda şeklinde yazsam da aynı uyarıyı alıyorum.
    Xwindow'da sistem/ayarlar/Linux çekirdek yapılandırması kısmında dosya sistemleri bölmesinden NTFS okuma desteğini aktif hale getiriyorum, uygula komutundan sonra kutu içerisinde değişikliğin çekirdekte aktif olması için
    make symlinks dep komutu uygulamam gerektiğini yazıyor. Uyguluyorum hata alıyorum. ? No sembol $ dep "Stop" gibi (şu an tam yazamadım çünkü bilgisayarımın başında değilim)
    bunun çözümü nedir? Kullandığım sistem Gelecek Linux 2
    teşekkürler