[linux-baslangic] Re: slackware9 boot

---------

From: bARIs uNaL (unalbar@itu.edu.tr)
Date: Sat 29 Mar 2003 - 19:24:33 EET

    slackware install cdsiyle boot ettiginizde zaten entera basarak devam
    ederseniz bisey yazmadan kurulum acilmiyor mu?ama anladigim kadariyla
    siz sistemi kurmussunuz fakat lilo yu kuramamissiniz.disketle
    actiginizda
    mount root=/dev/hda1 yada 2 felan demeniz gerekiyor yani kurulumda /
    olarak mount ettiginiz, linuxu kurdugunuz yer.bundan sonra sistemi
    kurduysaniz zaten harddiskteki kernel image kullanilacak.
    ama slackware 9.0 i bende kurdum bir iki gun once.hic hosuma gitmedi.ip
    alamiyordum cunku ip alma istegi acilista ethernet kartinin
    taninmasindan once veriliyordu.
    /etc/rc.d/rc.initM olmasi lazim.gerekli yerlerin yerini deistirdiktikten
    sonra duzeldi.bunu analayana kadar ifconfigle baya ugrasmistim :))
    ip nin alindigi script /etc/rc.d/rc.inet1 de.
    burda ifconfig satirinda deisiklik yaptiktan sonra rc.initM yi
    deistirdigim icin, rc.inet1 i degistirmenin bu hatayi duzeltmek icin
    gerekli olup olmadigini tam bilmiyorum.
    hersey duzgun internet vardi.ama 2 3 defa X de kernel panic verdi durduk
    yere.bende bidaha ugrasmadim tabi.
    mandrake 9.1 cikmis.simdi bu maili size ondan atiyorum.ilk kez mandrake
    kullaniyorum ama bu versiyonu bence redhat 8.0 dan cok daha iyi
    olmus.herkese tavsiye ... :)
    herseyi yanlis anlamis da olabilirim-->biostan cdrom boot acik
    oldugundan emin olun
    mount root=/dev/hdc cd de hazir kernel image bulunmadigi icin ise
    yaramiyor-->yani olmazsa, icinde kernel image olan bir boot disk
    sorununuzu muhetemelen cozecektir.herseferinde disketle ugrasmamak icin
    lilo yada grub u bence ilk girdiginizde kurun.
    iyi calismalar