[linux-baslangic] Re: Apache Auto Start

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 17 Mar 2003 - 20:56:15 EET

    SaLaHaNa wrote:
    > Merhaba Onur bey,
    > Servisi baslatmak icin " service httpd start" yazdigimda httpd
    > ba=FElat=FDl=FDyor diyor ve gayet duzgun bir sekilde baslatiyor. Ancak =
    > sonra
    > baktiginiz zaman herhangi bir portscan ile 80. port kapali. Bu islemi
    > yapmadan once bakiyorum portscan ile yine kapali 80. port. Ama ben root
    > olarak sadece " httpd " yaziyorum. Asagidaki ciktiyi veriyor ama bu defa
    > portscan ile bakiyorum 80. port acilmis ve servis hizmet veremey
    > baslamis. Yani web sitesi falan aciliyor. :) ilginc geldi acikcasi bana.

      Bu cok ilginc bir durum. Peki "ps ax | grep http" size ne soyluyor?
    Belki de apache baslatiliyordur ama baska bir sorun (belki acilis
    scriptinde bir typo) vardir.

      Mutlaka guncellemeleri uygulayin. Hem guvenlik aciklarini kapatirsiniz
    hem de sorununuzun zaten cozulmus bir bug olma olasiligi var.

    > [Mon Mar 17 17:10:27 2003] [alert] httpd: Could not determine the
    > server's fully qualified domain name, using 10.0.0.199 for ServerName

      /var/log/httpd/error_log dosyasi neler soyluyor ? Problemin ne oldugu
    burada yazmali.

      /etc/httpd/conf/httpd.conf ve httpd-perl.conf dosyalari icerisinde
    ServerName tanimlarini kurcalamak lazim.

    - Basina # koyarak

    - ServerName icin www,localhost,127.0.0.1, 10.0.0.199 gibi tanimlar yaparak

      birseyler degisiyor mu ?

    > dm dediginiz seyi anlayamadim ozur dilerim.=20

      Display Manager servisi. Init 3 ile init 5 arasinda (siz degistirmedi
    iseniz) tek fark bu. Gorevi X'i baslatmak. Mandrake'in yeni icadi :)

    > "chkconfig komutu ile httpd yi kullandiginiz inite eklemeyi denediniz
    > mi? Ayni isi goren baska bir arac." Bu soylediginizide iyi anlayamadim.
    > Aciklarsaniz sevinirim. Httpd'yi kullandigim init'e nasil eklerim bu ne
    > demek ? :)=20

      Konsoldan sistem servislerini organize edebileceginiz bir programcik.
    Sanirim konumuzla cok da ilgisi kalmadi. Daha fazla bilgi icin man
    sayfalari :)

      Saygilar,
      Onur Kucuk