[linux-baslangic] Re: SORU

---------

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 29 Jun 2003 - 14:16:34 EEST

    Merhabalar,

    KIVANC wrote:
    > Herkese selam
    > Size sorum olacak:
    > 1- MCSE hakkında ayrıntılı bılgı nerden alabılırım?Yanı hangı kurs daha
    > ıyı ,bu sertıfıkayı almak cok mu zor gıbı...

    Valla MCSE egitimini nereden, kaca alabileceginiz, zaten
    reklamlarda, basinda bol bol islenen bir konu. Istediginiz yerden
    ogrenebilirsiniz.

    Bu sertifikayi almak cok mu zor? "Cok zor" goreli bir sey. Ben
    sahsen MCSE'yim, biraz zorlanmistim sinavlara hazirlanirken, daha
    onceden Network'cu olmadigim icin, ama oyle gozde buyutecek kadar
    da degil. Onceden Novell/unix vs bir network bilgin varsa, daha
    kolay tabi.

    Bir de senin amacin, calisma seklin falan onemli. Dump'lari
    ezberleyip, sinavlari gecip, fiilen bir sey bilmeden MCSE olan da
    bir yigin adam var, ayri mesele...

    > 2- lınux ıcınde boyle sertıfıkasyon programları var mı?

    Var. LPI basta olmak uzere, RHCE gibi. Ama Linux camiasi genelde
    bunlarin MS gibi "Linux sertifikasi alin, hayatiniz degissin"
    tarzinda reklamini yapmiyor, o yuzden cok taninmiyor. Bir de
    gordugum kadariyla Linux camiasi, cogunlukla kendi kurcalayip
    ogrenen insanlardan olustugu icin, bu tur etiketleri fazla
    takmiyor. Bir isi yapabiliyorsaniz, yapabiliyorsunuzdur, kisa
    surede de ne yapip ne yapamadiginizi piyasa zaten anlar,
    sertifikali veya sertifikasiz.

    > 3-Lınux u Wİn XP kurulu sıstemıme nasıl kurabılırım?Yanı ıkısı de
    > calısacak sekılde

    Bircok sekilde yapabilirsiniz, ayri partition'lara kurup dual
    boot etmek gibi. Aslinda sorana kadar dokumanları okusaniz da
    yetebilir (www.linux.org.tr, tldp.org), hatta Mandrake falan
    kurarsanız, zaten kurulumu oldukca kolaylastirdilar, menulerde
    uygun sekilde secer kurarsin...