[linux-baslangic] Re: vcd'de alt yazı

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 26 Jun 2003 - 00:03:21 EEST

    > denedim ve dosya türü desteklenmiyor yada bozuk ortam dosyası gibi bir
    > hata mesajı veriyor, normalde uzantısı dat ama mpeg 1 formatında değil
    > mi?? mplayer dosyanın uzantısına göre mi karar veriyor hangi kodlamayı
    > kullanacağını??

      Oyle bir ayari olmali, uzantiya gore karar ver, header a gore karar
    ver, birazini al elindeki codeclerde tek tek dene gibin. Ama
    dagitimlarla gelenlerde bunlar kirpilmis oluyordu diye hatirliyorum,
    umarim xine lakaristirmiyorumdur.

    > bu arada filmi adam gibi seyretmek için (fransızca film [taxi3 :)]) divx
    > yapmaya bile çalıştım ama winblows ta virtualdub geçersin görüntü akışı
    > (video stream) hatası verdi, burnumdan geldi yani :)

       Her ne kadar opensource olsa da virtual dub sonucta winblows altinda
    calisiyor. Onemli bir editing vs. niyetinde degilsen (ki bence degilsin)
    en guzel cozumu bulmussun !

      mencoder kullanarak input olarak vcd yi al, output olarak da mpeg
    formatinda ayni cozunurlukte ayni bitrate te mpeg olusturt.

      Mencoder in man sayfalarinda asagi kisimlarda guzel ornekler var.

      Divx yapma bos yere goruntu kotulesir.

       Saygilar,
       Onur Kucuk (h.t.d.li)