[linux-baslangic] Re: ulasilamayan bir adres

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 23 Jun 2003 - 17:36:10 EEST

    serdar balkan wrote:

    > merhaba,
    >
    > proxy ve fwall olarak kurulan makinada bir adrese erisemiyorum fakat
    > direk internet erisimi olan bir baska makinadan ping vs atabiliyorum
    >
    > acaba hatayi nerede aramay baslmam dogru olur?
    >
    > sistemde yuklu olan mndk 9 squid prx
    >

    > yol gosteren herkese tesekkur ederim

      ulasamadiginiz adrese firewall olan makinadan mi erismeye
    calisiyorsunuz? yoksa firewall olan makinanin arkasindaki baska bir
    makinadan mi erismeye aclisiyorsunuz ?

      ulasamadiginiz adresi "ping" leyebiliyor musunuz ?
      adrese ismi ile ulasabiliyor musunuz ?
      adrese ip si ile ulasabiliyor musunuz ?

      ping adres
      ping adresin_ipsi
      host adres

      Eger ping leyebiliyorsaniz en azindan ulasabiliyorsunuz demektir.
    Ulastiktan sonra ozellikle kullanmaya calistiginiz bir servis mi var
    karsi tarafta ? (http, ornegin 80 inci port)

      Biraz daha bilgi lutfen...

      Saygilar,
      Onur Kucuk (d.li)