[linux-baslangic] Re: debian'da root haricindekilerde tr karakter sorunu

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Thu 12 Jun 2003 - 16:05:15 EEST

    * PoorLeno <poorleno@excite.com> [2003-06-12 09:03:52-0400]

    > Turkce karakterleri dogru okuyup yazabilmek i?in www.belgeler.org deki
    > turkce-nasil belgesindekileri eksiksiz bir sekilde uyguladim.
    > Terminalde root ve diger kullanicilar icin sorun yok ama Gnome(1.4)'da
    > root haricindeki kullanicilarda turkce karakterlerde sorun cikiyiyor.
    > Web sayfalarini goruntulerken bir sorun olmuyor ama ornegin quanta ve
    > anjuta gibi bir uygulamada tr karakterler kullanmaya calistigimda
    > sorun cikiyor. Bilgisayarda Debian3.0r1 kurulu.

    Turkce fontlara erisim hakkiniz yok, permission'lari ayarlamak lazim :-)
    Saka bir yana, Turkce-NASIL belgesindeki talimatlar yeterli olmaliydi.
    O belgedeki Debian spesifik aciklamalar Fazlamesai'deki
    Debian-Turkceleme yazisinin [1] muhtasaridir, bir de ona basvurmanizi
    oneririm. Temel turkceleme ayarlarini dogru yapmis iseniz, Anjuta ve
    Quanta gibi Gtk/Qt programlarinda turkceleme, program ve masaustu
    ayarlarindaki basit degisikliklere bakar. (Mesel=E2 Gtk icin
    /etc/gtk/gtkrc'nin `gtkrc.iso-8859-9'u gostermesi bir temel ayardir.)
    Turkcelemenin root ile normal kullanici ayrimi yapmasi konusunda aklima
    hemen gelen bir senaryo yok, ayarlarin sistem genelinde degil de
    kullanici duzeyinde yapilmasi makul bir aciklama gibi geliyor ama bunu
    yaptiginizi sanmiyorum.

    [1] http://fazlamesai.org/fm/modules.php?name=3DNews&file=3Darticle&sid=3D1=
    079

    P.S. Debian'a ozel sorulariniz icin bu listenin yanisira
    `debian-user-turkish' listesinden de yararlanabilirsiniz.

    --
    roktas