[linux-baslangic] Startup dosyaları

---------

From: Burhan Hanoglu (burhan@ideefixe.com)
Date: Tue 03 Jun 2003 - 15:45:08 EEST

    Selam arkadaşlar,
    Tüm kullanıcılar için geçerli olacak startup satırlarını "/etc/profile" dosyasına, sadece 1 kullanıcı için geçerli olanları da "~/.bash_profile" içine yazdım. Buraya kadar herşey normal. Bu arada, "~/.bash_profile" içinde "mount" satırları ve "~/bash_logout" içinde de "umount" satırları var.

    Ancak; makineye local login olup bir süre çalıştıktan sonra öyle bırakıp (logout olmadan), başka bir makinenin başında çalışırken telnet ile bağlandığımda, "~/.bash_profile" dosyasındaki satırlar tekrar çalışıyor ve doğal olarak ekrana "mount" ile ilgili hata mesajları çıkıyor. Aynı şekilde bağlantıyı sonlandırmak için "logout" olduğumda da, "~/.bash_logout" çalıştığı için, "local"e geri döndüğümde, tüm bağlantılar "umount" olmuş oluyo.

    " "local" den ayrılmadan önce "logout" olmak" bir çözüm. Merak ettim, daha makul, yani "local" de "logout" olmama gerek bıraktırmayacak bir çözüm var mı? Mesela remote login olduğumda, localde zaten session olduğu için "~/.bash_profile" ve "~/.bash_logout" dosyalarının ya da bu dosyalardaki sadece istediğim satırların çalışmasını engelleyecek bir çözüm.

    Saygılar.
    Burhan Hanoğlu