[linux-baslangic] Re: Root File Manager

---------

From: Demir (Demir@Hotpop.com)
Date: Sun 27 Jul 2003 - 15:29:03 EEST

    Selam,

    Sistemim Redhat 9.0. Belirtmemisim, kusura bakmayin.

    Bu arada sanirim sorumu ben yalnis sormusum.
    Olayi kisaca ozetliyim.

    Sistemime iki tane kullanici ile giriyorum. Birisi "Root", digeri "Demir"
    Ben sizin onerdiginiz gibi, /etc/inittab ile ugrasmak istemiyorum, cunki buna gerek yok.
    Login ekraninda, user bolumune root yazarsam zaten girerim sisteme root olarak.
    Sorunum Root olarak, sisteme girebilmek degil.

    Login ekraninda User olarak Demir girecek sisteme.
    Kolsondan'dan nasil, "su" dedigim zaman root olarak, komut satirinda islem yapabiliyorsam,
    aynisini Bir dosya yoneticisi olarak acmak istiyorum.

    Redhat 7.3'de vardi boyle bir sey sanki.
    Ana menuden, "dosya yoneticisi (Super user)" die bir sey vardi.
    O programi calistiriyordum, Root parolasini istiyordu, giriyordum ve Dosya yoneticisini root olarak geziyordum.
    Buda bana, istedigim dosyayi istedigim klasore kopyalama, silme vs.. haklarini veriyordu.
    ( En basit ornegi ile, /mnt/yedek (Yedek partition vfat) klasorune dosya kopyalamam icin, illah konsoldan su ile root olup, konsoldan cp vs.. gibi komutlar kullanmam gerekiyor. Halbuki bunu dosya yoneticisi ile daha hizli ve daha pratik bir sekilde yapabilirim. )

    Aceba ne demek istedigim anlasilabildimi ?

    Tesekkurler
    Iyi Calismalar