[linux-baslangic] X donuyor

---------

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Fri 25 Jul 2003 - 19:59:51 EEST

    selam,

    uptime 2 gunu falan gectiginde. nasil ya da neden oldugunu bir turlu
    anlayamadigim bir durum olusuyor. X kullanimi %99'lara firliyor. X
    kilitlenmis gibi gorunuyor, belki gercekten de kilitleniyor, bilmiyorum.
    ancak fare isaretcisi hareket ettirilebiliyor. (baska da birsey
    yapilamiyor)

    yerel agdaki baska bir makinadan ssh yapip "reboot" ediyorum. sadece X i
    bastan baslatirsam tekrar donmasi kisa suruyor. reboot yaparsam demin de
    dedigim gibi biraz daha uzun suruyor.

    donar donmaz, diger makinadan baglanip /var/log altinda son on dakika
    icerisinde degistirilmis dosyalara baktim. ancak konuyla ilgili fikir
    alabilecegim herhangi bir kayda rastlayamadim. Xfree loguna ise son
    dakka icerisinde hicbir kayit eklenmemis.

    ram sorunu mu deyip memtest86-3.0 ile kontrol ettim, herhangi bir sorun
    gorunmuyor.

    gdm den olabilir mi deyip, gdm'siz de denedim, gene oluyor.

    konuyla ilgili olabilir mi bilmiyorum ama belki sizlere fikir verir: bir
    de soyle bir gariplik sozkonusu... gdm'den ya da gdm'siz X'e login
    olduktan bir sure sonra. (hemen degil) alt tusu sanki calismamaya
    basliyor. ornegin alt+shift dil degistirmez, ctrl+alt+f6 ile consola
    gecemez, ctrl+alt+backsapce ile X'i olduremez hale geliyorum.

    anakart: Asus A7N8X
    cpu: AMD Athlon 2500+
    video: creative tnt2ultra 2X
    dagitim: slackware 9.0
    ram: 512MB
    swap: 256MB

    basina gelen var mi? sizce arastirmaya nerden baslamali?

    sevgiler,
    baris