[linux-baslangic] Re: etc/profiles'i etkinleştirmek

---------

From: Volkan YAZICI (volkany@phreaker.net)
Date: Wed 23 Jul 2003 - 22:28:25 EEST

    On Wed, 23 Jul 2003 07:15:22 -0700 (PDT)
    ali "yüksel" <ali_yksel@yahoo.com> wrote:

    > [root@bil1 etc]# source /etc/profile
    > bash: TMOUT: readonly variable
    >
    > bu olmadi anlamina geliyor sanirim.

    neden bu kadar hor kullaniyoruz bu listeyi anlayamiyorum (sanki ben
    yapmiyormusum gibi ;)
    bakin sayin ali yuksel: aldiginiz hata mesajini aynen google'da
    arattigimda bir suru ama bir suru (yaklasik 897) tane cevap buldum. hani
    bunlarin 800'u junk olsa (ki boyle bir ihtimal var mi?) geriye size 97
    tane cevap kaliyor

    neyse ben sorunuzun cevabina geleyim: goruldugu uzre hata TMOUT adli
    'readonly'bir degiskenden kaynaklaniyor. google'da arattigimda bu hatayi
    alanlar hep mandrake kullanicilari (herhalde sizde mandrake
    kullaniyorsunuz), ki ben debian kullandigim halde ben de TMOUT adli bir
    degisken yok.. neyse uzun lafin kisasi bu degisken sadece okunma iznine
    sahip (sizin acinizdan) ve birileri buna bir sey yazmaya kalkisinca
    yukaridaki gibi bir hata aliyorsunuz
    simdi sistemimizdeki readonly degiskenleri bir gorelim:

    $ readonly
    declare -rx TMOUT="0" #Burasi sizde 0 olmayabilir

    tahminimce bir yerlerde sistem baslangicinde bir dosya bu TMOUT
    degiskenini readonly olusturuyor ve sizin icin boyle bir sorun aciyor.
    normalde nasil cozulecegini bilmiyorum ama benim baska bir cozumum var:

    $ grep 'declare -rx TMOUT="0"' (find /etc -type f)

    tavsiyem karsiniza gelen dosya icinde yukaridaki satiri bulup -rx yerine
    sadece -x yazip logout olup sisteme bastan girmeniz.
    eger bu bir sorun yaratirsa ileride eski haline dondurursunuz

    iyi calismalar

    P.S. ben google'a oyle cok bakmadim ama siz yeterince arastirirsaniz
    dogru cevabi bulacaginizdan suphem bile yok...