[linux-baslangic] Re: Php yi nasil calistirabilirim devam

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sat 19 Jul 2003 - 13:00:09 EEST

    Cumartesi 19 Temmuz 2003 09:55 sularında, Devrim GUNDUZ şunları yazmıştı:
    > Merhaba,

    > yardim etti. Ancak problemim hala devam ediyor. Httpd.conf dosyasina

    > Hocam bu satirlari girmenize gerek yok. Red Hat, 8.0 ve 9 surumlerinde
    > Apache 2 serisini kullaniyor. PHP'nin yapilandirma dosyasi,
    > /etc/httpd/conf.d/php.conf dosyasidir. Ayrica /etc/php.d/ altinda da bazi
    > modullerin yapilandirma dosyalari bulunmaktadir. Yani ustte
    > yazdiklarinizin size yarari olacagini sanmiyorum.

    > Daha once bir arkadas daha yazmisti: Nilgun Belme Buguner'in listelere
    > attigi bir ileti vardi: "Sunucunuzu Turkce locale ile calistirmayin"
> [...]

    Bu cümlenin benim tarafımdan yazılması imkansız...
    Türkçe NASIL'ı yazan biri bu sözü nasıl sarfeder.
    Okuyunca soğuk bir duş gibi geldi. (Zaten sıcak...)
    Bu cümle başkaları tarafından sarfedildi. httpd.conf
    dosyasının ek dosyalarını php ile ilgili olan hariç, dizinden
    kaldırmak yetiyor. Bana diğer ek dosyaların sağladığı özellikler
    gerekmediğinden ben bu yöntemle çalıştırıyorum.

    LANG="tr_TR.UTF-8" yeterlidir. Sistem ayarıyla oynamayın.
    Uygulamaları C yerelle çalıştırmak isterseniz
    komutun başına LANG=C yazmak yeterlidir. Bash gerisini halleder.
    Sistemin genelini ilgilendiren ayarları değiştirmeyin.

    Listeye atılan epostaların bazıları da bu sorunun perl kaynaklı
    olduğundan söz etmişti.

    Bazıları da ssh ile ilgili sorun olduğundan bahsetmişti.

    Bir başkası, httpd'yi açılışta çalıştıran betikte bir satıra
    httpd'den önce LANG=C yazarak çalıştırdığından bahsetmişti.

    Çözüm çok da hangisini kullanmalı belli değil.
    Ancak sistem yerel ayarları ile kesinlikle oynamayın.

    Sistem ayarlarını değiştirerek sadece olası Türkçe sorunlarının üzerini
    örtersiniz. O sorunlar çıkacak ki, çözümleri bulunsun.
    en_US yerelle olsa olsa Türkçe karakter özürlü epostalar yazarsınız.
    (Yukarı bakınız.)

    Esen kalın,
    Nilgün
    r.