[linux-baslangic] Re: YNT: Re: CD-writer problemi...

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 10 Jul 2003 - 16:44:20 EEST

    Aydin ARMAGAN wrote:
    > board da primary yerinde 1 kablo takılı ve ona disk ve cd-wr bağlı CD-wr ile
    > boot ettirip linuxu kuruyorum.buraya kadar problem yok.kurulum bittikten
    > sonra linuxu tekrar başlatıyorum cd-wr yerine cd takıp okutmaya çalıştığımda
    > okumuyor ve linuxu kilitliyor.
    > samsung sw-408 modelini support etmiyor olabilir mi acaba sw-204 için linux
    > driver var ama 408 için göremedim hiç bir yerde
    > 204 ünkini kullansam olurmu

      CD-ROM ve CD-R icin driver kurmaniz vs. gerekmiyor (cok istisnai bir
    donanim degilse, ki degil bence).

      CD-writer icin scsi emulasyonu secenegi kullaniliyor, normal cdrom
    taktiginizda da kitliyor sanirim.

      Normal cd-rom u taktiktan sonra, cdrom la islem yapmadan bilgisayari
    acip mandarke denetim masasinda harddrake i calistirirsaniz sizin ic in
    gerekli degisiklikleri yapacaktir.

      Yaptigi islemler /etc/lilo.conf dan "append hdb=ide-scsi" yazilarini
    kaldirip lilo komutunu vermek, ve /etc/fstab da /dev/scd0 olarak tanimli
    aygit yerine /dev/hdb yazmak.

      Degisiklikleri elle de yapmaniz mumkun tabi ki.

      Saygilar,
      Onur Kucuk (d.li)