[linux-baslangic] Re: Redhat Kernel derleme

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 10:15:19 EEST

    Pazar 29 Haziran 2003 01:50 sularında, Gürkan KARABATAK şunları yazmıştı:
    > Selamlar
    >
    > Redhatin kendi rpm leri ile kerneli upgrade ederken ekstradan yama
    > uygulayıp modül eklememiz mümkünmü acaba (netfilter patchleri gibi)? RPM
    > yapısını bozmak istemiyorum ama kernelede yeni moduller eklemem gerekiyor?
    > Rpm deilde Kernel kodundan derleyince redhat te sorunlar olabiliyor
    > (Sysconfig yapısının bozulması gibi). Ayrıca Redhat 9 kendi
    > kernel-sourcelarini derlemek istediğimizde ise hiç değişiklik yapmasak bile
    > derlerken kernel hata veriyor. Bunu daha önce yaşayan oldumu? Ne
    > yapabilirim bu konuda? Yardım edeceklere teşekkürler.

> [...]

    Selam,

    Ben hep kendi çekirdeğimi derlerim. Şimdiye dek Red Hat ile gelen çekirdeği
    hiç kullanmadım (devfs kullanırım ve Red Hat çekirdeğinde bunu açmıyor, ayrıca ben
    hep elle güncelleme yaparım. Sıfırdan kurulumu ise ayrı bir bölümde denerim,
    sorunlu kısımlarını güncellememek için... Örneğin 8 ile bir güncelleme yapmamıştım.
    devfs ile donanım tanıtma sorunu yoktur, o bulur halleder. Ama çalıştırabilmek deveye
    hendek atlatmaktan zordur, tabii devreden çıkarmak da :))))

    Bu çekirdek derleme olayı bazı dağıtımlarda gcc sorunlu olduğu için gerçekten
    gerçekleşemeyebiliyor. Bu durumlarda eski derlenmiş çekirdekten kodundan
    kuruyorum. Red Hat 9 ile bu sorun yok. Yıllardan sonra ilk defa tama yakın bir güncelleme
    yapabildim ve çekirdeğimi 2.4.21'e yükseltebildim (2.4.12-ac3 kullanıyordum. ac3, ext3 için).
    sysconfig sorunu hakkında bilgim yok. Herhalde Red Hat'ın kendi çekirdeğini hiç
    kullanmamış olmamla ilgili. :-)

    Esen kalın,
    Nilgün