[linux-baslangic] Re: modem sorunu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 29 Jan 2003 - 11:49:39 EET

rifat turgen wrote:

> arkadaslar creative bir modemim vardi.tum aramalarima karsin herhangi
> bir diriver bulamadim.aramalarim sirasinda modem sorununa verilmis bir
> cevapta rockwell conextan chipsetli modemlerin hem ucuz hemde linux
> tarafindan tanindigini okudum.bir tane edindim.linux tanimadi dirverini
> indirdim(hsflinmodem-5.03.27mbsibeta02122600k2.4.18_6mdk-1mdk.i586)kurmaya
> kalkdigimda zaten olduguna dair bir hata veriyor.mandrake8.2 kullaniyorum.
> sizce ne yapmaliy?m.linux kullanma bilgim yok denecek kadar
> az.cevaplarinizda bunu goz onune alirsaniz sevinirim.

  Creative modemi ben de tanitamadim. Sanirim creative modemi cikarip
yerine HSF temelli bir softmodem taktiniz ve onu tanitmaya calisiyorsunuz.

  Eger "zaten paket var" ise daha onceden yuklemeye calismissiniz
demektir. Once rpm paketini silip tekrar yukleyebilirsiniz.

  rpm -e hsflinmoddem

  Bu arada o rpm paketini kullanmak yerine genel bir rpm kullanmaniz
daha saglikli olacaktir. Bu paket 2.4.18_16mdk kernel e gore derlenmis,
sizin kerneliniz ayni olmayabilir.

  http://www.mbsi.ca/cnxtlindrv adresinden gerekli rpm i almaniz ve

  rpm -ivh dosya_adi

  komutunu vermeniz yeterli. Tabi ki sistemde gelistirme ile ilgili
temel paketler (gcc9 ve kernel-source kurulu olmali.

  Saygilar,
  Onur Kucuk