[linux-baslangic] Re: tar.gz kurulumu

From: E. A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 27 Jan 2003 - 12:53:43 EET

----- Original Message -----
From: "::bahtiyar:@akgul.bilkent.edu.tr:" <bahtiyar@mak.net>

> I.nternetten indirdig(im atmail.trgz dosyas?n? açt?g(?mda bir klasör
> halinde içindeki tüm dosyalarla birlikte istedig(im yere açabiliyorum.
> Fakat benim isteyipte yapamad?g(?m trgz dosyalar?n? kurmak isterken rpm
> dosyalar? gibi otamatik kurulumu olmuyormu?
> rpm dosyalar?n? çal?s,t?rd?g(?mda direkt kurulum yapabiliyor.
> trgz dosyalar? sadece klasör olarak açabiliyorum.
> Yani sorun s,u. trgz dosyalar?n?n kurulumunu yapam?yorum.
> S,imdiden tes,ekkür ederim
> Sayg?lar?mla...

 Merhabalar,

 Bir programi tar.gz paketi halinde indirdiginiz taktirde, programin
derlenmeye hazir olan kaynak kodunu inirmis olursunuz. tar.gz pakedini
actiktan sonra meydana gelen klasor, programin kaynak kodlarini, bu kaynak
kodlarin nasil derlenecegine dair yordamlari iceren konfigurasyon
dosyalarini ve programcinin, programi kurmak isteyenlerin okumasi icin
hazirladigi README, INSTALL gibi yardim dosyalarini icerir. Programin
derlenmesi islemi genellikle klasorun icerisine girdikten sonra komut
satirina "./configure" daha sonrasinda "make" yazilmasi ile gerceklestirilir
ve derlenmis olan program "make install" komutu ile gerekli yerlere
kopyalanir. Her ne kadar program kurulumu genellikle bu islemleri takip
ediyor olsa da ilk once README ve INSTALL dosyalarinin okumak gerekir.

 Iyi calismalar..
 E. A. Murat EREN