[linux-baslangic] Re: internet problemi

From: Orkun \ (karatekid@softhome.net)
Date: Mon 27 Jan 2003 - 10:47:42 EET

Bir yanitta ben verecegim,
Makinanizda bind'i (named'i) ayarlayarak bir cache dns çalistirabilirsiniz.
Bu yolla makinaniz kendinden bir üstte olan dnslerden istediginiz bilgileri
alacak ve kayit edecektir. Özellikle bir network üzerinden internete
çikiyorsaniz (ki ppp ile veya dial on demand ile de olabilir) bu
network'unuzun hizlanmasini saglayabilir.

Ayrica resolv.conf dosyasini kendiniz olusturmanizda herhangi bir sakinca
yok. Içine:
nameserver 212.156.4.4
nameserver 212.156.4.20
yazarsaniz sorunsuz çalisacaktir. Bunlari yazdiktan sonra hala sorun
yasiyorsaniz baska biryerlerde bir sorun var demektir.
Not: Bu dnsler ttnet'in dnsleri ve çogu iss ile sorunsuz çalismakta. Kendi
issninzin dnslerini biliyorsaniz onlari yazmaniz daha mantikli olacaktir.

Hemen birsey daha: Zamaninda bende ppp ile baglanirken yanlis
hatirlamiyorsam ayarlardan biri dnsleri otomatik algilamayla ilgiliydi. Root
olarak:
touch /etc/resolv.conf
yaparsaniz sifirdan bir resolv.conf yapacazsiniz. touch komutunu verdikten
sonra kppp ile baglaniyorsaniz onun ayarlarinda böyle birsey oldugunu
hatirliyorum.

Haydi Rastgele :)
Orkun "Phobos" BALCI