[linux-baslangic] Linux da modem ayarlari

From: Tolga Gulten (totgulten@yahoo.co.uk)
Date: Sun 19 Jan 2003 - 01:21:13 EET

Selamlar
Benim IBM notebook 390 E bilgisayarim var. Pent II-333 ve 196 Mb Ram. Makinemde Win98 , Win2000 ve Linux RedHat 7.3 yuklu.
Bilgisayarda mevcut olan Lucent win modem i kullanarak linux dan internete girmeyi bir turlu beceremedim ve en nihayetinde external bir modem satin aldim.
Aldigim Modem Zoltrix Raptor 56K external modem.
Ancak Asagidaki yollari denedigim halde sorunumu cozemedim. Linux da cok yeniyim bu konuda yardimlariniza ihtiyacim var.
1- Kpp den modem device i mevcut tum portlar uzerinde gezdirerek Modem Querry yaptigimda sadece ttyS1 uzerinde iken modem sorguluyor ancak ATI lerin gorundugu sayfa bombos cikiyor ve daha sonra dial komutunu verdigimde modem taramasi yapilirken beklemeye geciyor
2- Network ayarlarina girerek yeni bir modem baglantisi yaratiyorum ve bunu activate etmeye calisiyorum ancak sistem yine beklemede kaliyor.
3- konsolda asagidaki komutu yazdigimda ise olumlu hicbir sonuc alamiyorum
# setserial -bg /dev/ttyS*
yani benim anladigim kadari ile external modemi de hic bir port da goremiyor.

Tesekkurler

Tolga