[linux-baslangic] Re: rpm -U -F

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Sat 18 Jan 2003 - 17:26:02 EET

Cts 18 Oca 2003 :55 tarihinde şunları yazmıştınız:
> Selam
> rpm komutunun man dosyalarında -U için daha önce var olan eski bir
> versiyonu yeni versiyona yükseltme diyor ve install ile aynıdır, yeni paket
> kulurduktan sonra diğer eski versiyonlar kaldırılır diyor. -F için ise
> paketleri upgrade eder fakat önceden eski bir versiyon bulunmalı diyor. Bu
> ikisi arasında kullanım alanı olarak ne gibi bir fark var.

Diyelim ki mevcut sistemde kurulu bir paket var, adı foo, sürüm 1

% rpm -q foo
foo-1

Yeni bir foo paketi çıkmış, sürüm 2.

% rpm -ivh foo-2.i386.rpm
derseniz, hata mesajı alırsınız. İstisnası kernel paketleridir, aynı anda
ikisini de kurar. Her halukarda, gerçekten aynı paketin farklı sürümlerini
birden makinanızda tutmak istediğiniz istisnai durumlar haricinde
kullanılacak şey değildir.

% rpm -Uvh foo-2.i386.rpm
derseniz, sistemden foo-1 kaldırılır, yerine foo-2 kurulur.

Eğer sistemde foo-2 yok ise, yine de kurulur. Dolayısıyla yeni (olduğunu
düşündüğüm) bir paket kurarken, -i seçeneği yerine ben hep -U seçeneğini
kullanırım.

% rpm -Fvh foo-2.i386.rpm
derseniz, sistemden foo-1 kaldırılır, yerine foo-2 kurulur.

Fakat, eğer sistemde foo-1 kurulu değil ise, bir şey yapılmaz.

Örneğin:
Bütün update paketlerini indirdiniz, bir dizine koydunuz. Yüzlerce paket.
rpm -U *rpm derseniz, hepsi kurulur, sizin sistemde olsun olmasın. Bunu
istemezsiniz.
Ama
rpm -F *rpm derseniz, salt sizin sistemde zaten kurulu olan paketler
güncellenir.

Paket güncellerken hep -F seçeneğini kullanır, dolayısıyla teker teker ne
güncellenecek diye düşünmeksizin, bütün update paketlerinin durduğu dizine
gidip rpm -Fvh *rpm derim.

Esen kalın,
Deniz