[linux-baslangic] Re: mozilla

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 17 Jan 2003 - 16:11:36 EET

servet tas wrote:
> Selam,,
> Ben mozilla nın yeni sürümünü RPM uzantılı olrak
> kurdum fakat bir türlü kuramıyorum her kurmaya
> kalktıgımda bana paket gereksinimlerinden bahsederek
> kurulumu kesiyor bunu hem Kpackage ile hemde komut
> satırında rmp -ivh komutu ile yaptım bu konuda fikri
> olan arkadaslardan yardımcı olacaklara simdiden
> tesekkur ederim....
> Saygılarımla,,

Ben Redhat 8.0 üzerinde XFT destekli 1.3 alpha çalıştırıyorum. Kaynak
kodlarından derledim (rpmbuild --rebuild ....src.rpm) ve sorunsuz olarak
kuruldu.

İlk önce kaynak kodlarından derlemeye çalışmanızı öneririm. Bazen
derleyenin makinasının standart dışı olması durumu, binary RPM'lere
yansıyor.

Diğer alternatif ise, gereken paketleri incelemek: Bu paketler sahiden
gerekli ve sisteminizde yok olabilir. Veya paketleri RPM sisteminin
dışında güncellemişsinizdir, dolayısıyla sisteminizde var olmasına
karşın paket sistemi bunları bilmiyordur.

Gereklilikleri bu şekilde temizleyeceksiniz, bunun başka çaresi yok.
--force --nodeps seçeneğini önermiyorum, neden/niçin çalışmadığını
anlamadığınız problemler yaratmanın *bence* başlıca yoludur.

Esen kalın,
Deniz