[linux-baslangic] Re: Rh 8 yavaslik problemi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 11 Feb 2003 - 17:42:23 EET

Merhaba,

Tue, 4 Feb 2003 15:27:41 +0200 tarihinde "koray" <koray@nsswb.com> yazdi:

> dun gece oturdum Rh 8 i tam olarak kurdum.apache int modemimi ve tnt2 ekran
> kartimi tanittim. (belgeler.org sagolsun...).ancak hardisk surekli
> birseylerle ugrasiyor ve makine cok agir calisiyor.full kurdugum icin arkada
> bircok servis calisiyor olabilir ama ben bunlari tabii ki bilemiyorum :)
> bunlari nereden gorup, nereden acilista baslasin/baslamasin gibi
> seceneklerini ayarlayabilirim?bir de linuxun sistem belli sure bosta
> kaldiktan sonra bazi islemler yaptigini okumustum (ya da yanlis hatirliyor
> ve uyduruyor da olabilirim)
> tesekkur ederim
> [...]
belleginiz (64 ram) oldukca az. calisan tum servisleri (x-window disinda)
kapatmalisiniz.

bunun yani sira kde/gnome gibi cok fazla bellek yiyen pencere yoneticilerden
uzak durmaniz iyi olur. illa kullanacaksaniz, epey bir ozelligini
(animasyonlar, vb) kapatarak kullanmalisiniz. windowmaker, icewm, fluxbox gibi
cesitli alternatif az bellek yiyen pencere yoneticileri bulunuyor.

daha kolay yoldan bellek alabilirsiniz. 20-25$'a 256 mb bellek bulabilirsiniz.
7200 rpm diskinize pentium-3 makinaniza yazik bu kadar az bellekle.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694
http://www.linux.org.tr/listeler.php  sayfasina bakiniz.