[linux-baslangic] Re: Linux'a Giriş (Yardımcı Olurmusunuz?)

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 07 Feb 2003 - 15:19:15 EET

On Fri, 07 Feb 2003 13:24:46 +0000
 "ferat efil" <efilferat@hotmail.com> wrote:
> Merhaba,

Linux'a hosgeldin..

Ben de yeniyim.. eski birisinin 'ogut vermesinden farkli' olacagini
dusundugum icin bu mektubu yazmayi tercih ettim [eskilerden ozurlerimle]

anladigim kadariyla;
* oncelikle, linux "merakli bir kisilik tavri" gerektiriyor. [kisilik]
* sorunlarla karsilasmaktan korkmamayi gerektiriyor [korkunun ustesinden
gelmek]
* sorunlarla once kendisinin ugrasmasini [once terle!]
* _kendi ugrasinin yetmedigi yerde_ linux grubuyla iletisim ihtiyaci
[linux "birlikte yapmak"tir; yardimlasmaktir]
* bol bol ve hatta daha bol okumayi gerektiriyor [cok onemli..]
* ingilizce cok fazla kaynak var. [ingilizceniz istemeden de gelisir]
* turkce kaynak az ama her gecen gun artiyor.
* kitapla baslayin: Ben once Gorkem'im kitabini aldim. Kitabin adi
'Linux'. ustelik turkce ve halen de yararlanmaya devam ediyorum. Tavsiye
ederim.
* internetten azami yararlanin..
* linux listelerinin 'eski' dokumanlarina mutlaka bakin.
* linux listesine gonderdiginiz her soruya 'hemen' bir cevap yazacak
'gonullu' olmayabilir; zaten bu 'gonullu', 'bilgili' ve 'tecrubeli'
yardimseverlerin de ayni zamanda cok mesgul olduklarini; diger islerinin
arasinda yardimci olduklarini MUTLAKA hatirlayin
* alingan olmayin [ses tonunuz ve mimikleriniz i-meylde gorunmediginden
yanlis anlasilma sansimiz hep yuksek; mesela bu mektup bile :-) ]
* siyah ekrandan komut vererek calismayi, [komutlari ogrenmeli]
* html komutlarinin ogrenilmesinde cok yarar oldugunu
* on parmak yazmanin tahminlerin otesinde pek cok yararli oldugunu
* "merakli, sabirli, kurcalamayi seven ve sorunlarin ustesinden gelmeyi
seven ustelik bu islere iki tasin arasinda hep zaman ayiran" kisi
oldugunuz surece sorunlar ve basari hep sizle olacaktir..

Bu kadar yazan kisinin haline bakilacak olursa: komik gelebilir..
benim su andaki birincil sorunum; slackware 8.1 altina disk1-de linux
disk2'de windoz var ve daha lilo'yu halledemedim.. LI yazip kaliyor.
anladigim kadariyla disk geometrisini bildirmek lazimmis.. [hd=chs ?]
daha onu bile beceremedim.

hemen elimin altina gelen bir adresi yazarak bu yaziyi bitireyim:

http://www.ankara.edu.tr/start/linkler.html

sadece paylasiyorum:

linux paylasmak, dostluk ve sevgidir....

sevgiyle kalin,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr