[linux-baslangic] Cildiracam Lutfen Yardim Edin...

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Thu 25 Dec 2003 - 12:10:17 EST

    Arkadaslar,
    Kendime ait bir kernele sahip olmak amaciyla Fedora'da kerneli 1,5-2 saat
    boyunca tek tek ayarlarla ugrasarak derledim. En sonunda Grub'a eklemekle
    ugrasmak yerine (zaten img dosyasini da baska turlu olusturamiyordum) make
    install yazarak yeni kernelin eklenmesini falan da sagladim. Kernel
    yuklenmeye basliyor ancak su hatayi verip kaliyor:
    VFS: Cannot open root device "LABEL=/" or unknown-block (0,0)
    Please append a correct "root=" boot option

    Kernel Panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown block (0,0)

    Grub'daki ayari LABEL degil de /dev/hda6 gibi birsey yaparsam acilmaya
    basliyor ama bu kez de bircok seye ulasilamiyor. Sacma sapan hatalar vermeye
    basliyor. onceki kernel denememde make oldconfig denemistim ve sonunda make
    install dedigimde sorun olmamisti ama ben en bastan derlemek istiyorum. ext3
    vb sistemleri de kernele dahil etmistim ustelik neden boyle olabilir sizce ?
    simdiden tesekkurler...!