[linux-baslangic] Re: kablonet+dsl+firewall

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 24 Dec 2003 - 09:20:24 EST

    Selamlar..

    Diyebilirsniz de okadar kolay olmayabilir.

    Oncelikle, bir bilgisayara (Linux kurulu olmayan bir aleti bilgisayardan
    saymayip sadece omur torpusu olarak gordugumu belirteyim bu arada) 3
    tane ethernet karti takin. Sonrada bir etherneti DSL modeme, 2. yi
    Kablomodeme, 3. yude yerel aga (switch) takin. Tipik internet baglanti
    paylasimini yapin ve tarif etmediginiz trafik icin hangi aleti kullanmak
    istediginize gore varsayilan aggecidini belirleyin. Bilhassa kablonet
    icin dhcp-client scriptlerini uygun ayarlayarak gateway ayarlarina
    dokunmamasini saglayin. Ayrica bilinen internet paylastirma
    islevlerinide yerine getirin. Daha sonra,

    iptables -t mangle -A PREROUTING -p tcp --dport 25 -j MARK --set-mark 1
    (SMTP, gonderilen mailler)
    iptables -t mangle -A PREROUTING -p tcp --dport 110 -j MARK --set-mark 1
    (POP3, gelen mailler)

    iptables -t mangle -A PREROUTING -s 1.2.3.4 -j MARK --set-mark 2
    (1.2.3.4 adresinin internet erisimi)

    Gibi, DSL'den gitmesini istediklerinizi 1 olarak, Kablo'dan gitmesini
    istediklerinizi 2 olarak isaretleyin. Gerci baska yontemlerde var, ama
    en pratik ve yalin olani bu..

    Sonra

    echo "200 dsl" >>/etc/iproute2/rttables
    echo "201 cable" >>/etc/iproute2/rttables

    ip route add default via kablo.modemin.adresi table cable
    ip route add default via dsl.modemin.adresi table dsl

    ip rule add fwmark 1 table dsl
    ip rule add fwmark 2 table cable

    ip route flush cache

    Hepsi bu. Eger yeni bir kural eklemek isterseniz, sadece iptables
    satirlarini kullanin. Birde kullandiginiz dagitima bagli olarak init
    scriptlerine iptables ayarlarini kaydedin. echo... satirlarini acilista
    yenilemeniz gerekmez. ip rule ... satirlari her acilista calismalidir.
    Fakat, ip route ... satirlari ise, o arabirimlerin her adres
    degistirmesi (acilip kapanmasi vs.) icin yeniden calismalidir. Bunlar
    icin en uygun yer, /etc/ppp/ip-up gibi scriptlerdir..

    Tahmin edebiliyorum, buyuk ihtimalle bir ton sorun cikacak karsiniza.
    Ama sanirim bu listede muhakkak o sorunlara da cozumler bulunacagina da
    inaniyorum..

    Saygi ve sevgiler..