[linux-baslangic] neden disk boot failure?

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 11:33:56 EST

      --- the forwarded message follows ---

    From: "SULEYMAN AYDIN" <saydin@anadolu.edu.tr>
    Subject: neden disk boot failure?
    To: linux-baslangic@linux.org.tr
    Date: Thu, 18 Dec 2003 19:26:02 +0300

    sevgili linux-baslangic,

    merhaba,

    ...ugrastim, ama sorunu henuz cozemedim, ve sizlere sorup sorunu cozmek istiyorum...

    on bilgi:
    yeni bir HDDisk; CDROM'dan/CD'den isletim sistemini yuklemeye calistim. sonuc alamadim..

    kisaca,
    yeni diskin jumper ayarlarini 'cable select' konumuna getirdim.
    Cd'ye boot diskini taktim ve cfdisk ile HDD partition yaptim;
    hdc1'e swap, hdc2'ye linux ext2 ve hdc3'e fat16 formati attim.
    ve
    setup ile sistemi yukledim..
    bitirince ctrl+alt+del ile yeniden baslasin dedim, bu arada cd'yi cikardim..

    ve aldigim sonuc:
    "Verifying DMI pool data...........
     Boot from ATAPI CD-ROM: Failure ...
     DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
    "
    baska bir makinaya taktim, 'gene' ayni hatayi verdi.. galiba yukleme hatasi sanrim ama ne?

    sistemi yuklerken tek basina bir HDD kullanmayi dusundugumden lilo'yu 'es' gectim.. yuklemedim.. bundan olabilir mi?

    sistem: slackware 9.0; kernel 2.4.20; orijinal CD.. [memory yeterli..]

    soru1: boyle bir durumda 'disk boot failure' neden olabilir, ve nasil cozerim.
    soru2: calismakta olan diger HDD'den [/dev/hda2] bir diger HDD'ye [dev/hdc2] sistem kurulabilir mi? nasil?

    [acaba boot CD'sinde bir sorun mu oldu dedim.. o nedenle cozum olarak dusunmeye basladim.. hazir calisan bir slackware 9.0 elimde var]

    not: linux listelerini bu amacla taramaya calistim, ilgili bir cozum yazisi bulamadim.. [en azindan belki var ama ben bulamadim??]

    bilgisi olan paylasirsa cok sevinirim,

    sevgilerimle,

    suleyman
    saydin@anadolu.edu.tr