[linux-baslangic] Re: [Spam] write moduyla mount etme

---------

From: Esref Atak (liste@yenimail.com)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 09:49:48 EST

    merhaba,

    daha once listeye gonderilmis olan bir ileti asagidadir...

    soz konusu ileti:

    Onur Kucuk wrote:

    > Diger dagitimlarin parametreleri slackware de de calisir. Sonucta hepsi
    linux dedigimiz cekirdegi kullaniyor. Bazi dagitimlar ek yamalarla ek
    ozellikler katiyor olabilir ama genel parametreler aynidir.

    > Kendi sistemimde /etc/fstab dosyasinda soyle yapiyorum
    >

    > /dev/hda1 /mnt/hda1 vfat
    quiet,iocharset=iso8859-9,umask=007,codepage=857,nodev,noexec,gid=102 1 0

    > Burada gid li kismi kaldirip umask=0 olarak ayarlarsaniz herkese yetki
    verirsiniz, ya da yukaridaki sisteme gore numarasi 102 olan bir grup
    olusturup bu disk bolumlerine ulasmasini istediginiz kisileri bu gruba
    ekleyerek biraz daha guvenlik saglayabilirsiniz.

    /etc/fstab satilarindaki sizi ilgilendiren en onemli parametreler "umask" ve
    "gid" ir

    gid; yazabilecek olan kullanicilerin dahil olduklari Linux gruplarinin
    ID'leri (veya gruplarin adlari)

    Saygilar,
    Esref Atak