[linux-baslangic] RH 9.0 ve Fedora 1.0 da monitör problemi

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 08:46:31 EST

    selam,

    RH9 ve Fedora 1.0 üzerinde grafik ekrana bir türlü
    geçemedim. Kurulum esnasında boot için "linux lowres"
    komutu ile açmaz isem, kurulumda da X ekran çıkmıyor.
    Aynı şey Knoppix 3.3 içinde geçerli/* Knoppix3.1 de
    böyle bir sorun yoktu*/. "failsafe" komutu ile açılış
    yapmazsam, X ekrana düşemiyorum.

    RH9 ve Fedorayı kurduktan sonra sisteme konsoldan
    girip, startx/startkde komutları ile X ekrana geçmeye
    kalkınca "X server kapatılmayı bekliyor" şeklinde bir
    ingilizce uyarı çıkıyor. tabi bu uyarıyı görebilmek
    için CTRL+ALT+F1 ile konsola geri dönmem gerekiyor.
    zira startx komutundan sonra monitör gemici feneri
    moduna geçip yanıp sönmeye başlıyor. XF86config
    dosyasında 30-50/40-70 tazeleme hızlarına kadar
    düşürdüm, yine olmadı. monitör Vestel 15", 1280x1024
    çözünürlüğe 60 lık tazeleme hızı ile ulaşabildiğini
    iddia ediyor/* ki muhtemelen doğrudur*/. ekran kartı
    bütünleşik S3 Prosavage 32 MB , ana kart MSI ama
    modelini şu an hatırlayamıyorum. monitörü sistem
    "unprobed monitor" olarak görüyor.

    çeşitli kombinsayonlarda deneyler yaptım ama bi sonuca
    ulaşamadım. muhtemelen bir şeyleri yanlış veya eksik
    yapıyorum ama nerede eksiklik olduğunu bir türlü
    çözemedim. sorunu çözmeme yardımcı olabilecek her
    türlü öneriye açığım.

    Ayrıca ekran kartını GeForce 2 MMX400 yada 440/*tam
    emin değilim*/ ile değiştirip denedim. sonuç yine
    hüsran oldu.

    şimdiden teşekkürler.

    saygılarımla,

    Yalçın KOLUKISA