[linux-baslangic] ATI RADEON 9700 ve SUSE 9...

---------

From: Spencer Grant (saint666@phreaker.net)
Date: Sat 13 Dec 2003 - 11:32:40 EST

    Selam,

    Uzun süredir maillistinizi takip ediyorum iki 2 sorum olucak, yardım
    ederseniz sevinirim...
    1) Ati Radoen 9700 ekran kartim var ama suse 9 Ati 300 NB diye
    tanidi..Yast ile degtistirmek için ugrastim degistrimeye kalktim ve
    sonunda xserver açılmadı bunun üzerine sax2 iile tekrar eski haline
    getirdim consoledan...Driver da bir problem vardır diye atinin
    sayfasından dirver indirdim ve rpm sini kurdum ati control center i
    kurdu ve driveri yükledi...tekrar yast ile degistirmeye kalktimdagene
    aynı sorun cıktı..yani yine bulamadı...
    Yast ta tam olarak yaptıklarımı anlatıyım:
    ilk önce eski ekran kartını remove ettim ve daha sonra 9700 u add
    Grahp... bölümünden yükledim önüme iki tane Radeon cıkardı...bunun
    nedeni sanırım yani kesin olarak bilmiyorum ekran kartımın iki çıkışı
    olması ...bunun üzerine iki çıkış olunca iki tane unknown monitör
    yükledi..benim bir monitörüm var tabii :)..SAMTRON 76DF...ben ikisine de
    onu tanıttım sonra test etmeye kalktıgımda bana
    XServer Test Failed:
    Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such device)
    No devices detected
    dedi...
    bunun üzerine (sacma olabilir pek bir bilgim yok) bir fikir yürüterek
    master da olan monitör takılı olmadıgı icin böyle bir hata verebilir
    dedim. ve gidip master monitor u kaldırdım ama bu sefer yast ekran
    kartını da kaldırdı yani primary bölümü sadece secondary bölümü kaldı bu
    sekilde test etmeye kalktıgım zaman da :aynı hatayı
    Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such device)
    No devices detected
    verdi...buarada Multihead bölümü var iki monitöru ayarlabilmek için
    sanırım...SAX2 de önce herseyi kaldırdım daha sonra tekrar aynı
    işlemleri yaparak Multihead den ikinci monitörü öne aldım yani master
    yaptim sanırım o şekilde en azından windowsta öyle oluyordu neyse..sonuc
    gene aynı hata biri bana bu konuda yardım edebilir mi ne yamam lazım
    buarada ekran kartımın diger cıkısın ne oldugunu bilmiyorum ismini onu
    da bana ne oldugunu söylerseniz sevinirim...çıkısı biraz daha geniş ve
    beyaz ve pin girişleri biraz daha farklı gözükuyor...
    Yardım edin lütfen çünkü windowsa geçmek istgemiyorum 3d kullanmak
    için...

    2) XMMS de mp3ler biraz boguk geliyor bunun nedeni nedir ve nasıl
    düzeltebilirim? Sanki EQ dan DB +1O yapılmısh gibi ses geliyor....

    ii Çalışmalar...