[linux-baslangic] Re: Hosting Hakkinda..

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 09 Dec 2003 - 15:39:47 EST

    Eray> Bu domainleri host etmek icin 512k/128k hizinda baglanti bu domainleri host
    Eray> etmem icin yeterli mi?
    Eray> Makinem PIV 1.7 256MB Ram (512 ye cikarmayi dusunuyorum) 40 GB HD yeterli
    Eray> olur mu?
    Eray> Bunlari host etmek icin hangi dagitimdan en yuksek verimi alabilirim?
    Eray> Ve bu yaptigim sey ne kadar mantikli olur? :)

    Öncelikle ADSL hizmetinin kalitesi bir ISP kalitesinde olabilir mi tartışılır.
    Neden derseniz geçenlerde kablo-net'im arızalandı, ama müdahale saatler
    sonra oldu, daha sonra da yarın gelelim yapalım dediler ve gittiler. Bu hosting
    için çok mantıklı olmaz. Kimse sitesi 2 gün kapalı kalsın istemez.

    Bilgisayarınız fazlasıyla iyi. X işin içinde yoksa linux oldukça mütevazidir.
    Bana sorarsanız slackware derim, server olarak konfigüre etmesi en kolay
    dağıtım diye düşünüyorum. Eğer bir kaç milyon tabloluk veritabanınız
    falan yoksa ram artırmanıza da gerek yok...

    512/128 yetersiz olacaktır. Zira size gelen değil giden trafik olacak çok.
    Bu da saniyede 15Kbyte demektir (maksimum) Eğer 15 kişi aynı anda
    sizin b 40 siteden birine bakıyor olursa hepsine 1KByte'lık hizmet
    demek olur ki bu kötü bir servis olur. Bir yerlerde azami servis
    kalitesinin 5KByte/User diye okuduğumu hatırlıyorum. Türkiye'de
    modem hızlarını düşünürseniz 3KByte / User en azından
    daha mantıklı olur. Bu da aynı anda 5 kullanıcı demek.

    Doğrusu 1-2 domain için ya da amatör siteler için gayet
    mantıklı olabilir. Ama ticari bir uygulama söz konusu
    ise yaptığınız iş pek mantıklı gelmiyor...

    Nihai bilgi için host edilecek domainlerin özellikleri ve
    trafik yükleri incelenmeli.

    Saygilar.
    Umut