[linux-baslangic] Re: qmail bir kiºiden gelen mailleri almıyor veya...

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Tue 09 Dec 2003 - 01:13:47 EST

    On Mon, 2003-12-08 at 22:26, Murat Baris ÜNAL wrote:
    > merhaba
    > bir sistemde rh 9 da qmailtoaster ile qmail kurulmuş.
    >
    > toplamda 11 mail adresi mevcut. bunlardan bazıları bazen bazı emailleri almıyorlarmış.
    >
    > böyle bir şey olabilir mi? neden olablir?
    >
    > daha somut olsun dersem mail0 mail1 mail2 mail3 ... mail10 mail adreslerim
    >
    > mail0 sadece bi yonlendirme mail0 a gelenler mail1 den mail 10 a kadar hepsine gidiyor. ama bazen mail 8 alamıyor bunlardan bazularını.

> [...]
    Sorununuzun qmail'den kaynaklanmasi zayif bir ihtimal anlattiginiz
    kadari ile. Ancak loglara baktiniz mi? Ne yaziyor? Acaba kullanicilara
    kota koydunuz da kotasi dolan kullanicilar mi mail alamiyor?

    RAV Antivirus'ten suphelenmeniz ise biraz yersiz. Zira eger farkli
    kullanicilar icin grup konfigurasyonlari olusturmadiysaniz, o zaman
    gelen mail viruslu ise kimseye iletilmez, virussuz ise herkese teslim
    edilir. Yani arasira mail2'ye, arasira mail8'e teslim etmemezlik yapmaz.
    Bunu yapabilmesi icin ancak grup bazinda konfigurasyon yapmis olmaniz
    lazim. Ama illa da RAV'dan supheleniyorum diyorsaniz, bu takdirde
    /var/opt/rav/log/global dosyasina bir goz atiniz, RAV'in ne yaptigi
    orada yazar.

    Sizin de belirttiginiz gibi gectigimiz Haziran ayinda Microsoft RAV'i
    satin aldi. Eylul basinda da RAV satis yapmamizi durdurunca biz de
    farkli urunler ile calismaya basladik. Bu konuda
    http://www.ravantivirus.com.tr adresinden bilgi edinebilirsiniz, ya da
    bana ozel yazabilirsiniz.

    --
    Kemal M. Ergur