[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.2 de bazi problemler

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sat 06 Dec 2003 - 03:59:56 EST

    Sat, 6 Dec 2003 10:26:42 +0200 tarihinde Kerem Koy
    <kerem.koy@turkuaz.com.tr> soyle yazdi:

    KK> 1 xawtvde ses problemi : Xawtv yi kurdum ilk kuruldugu hali ile ses
    KK> gelmedi. Mdk control center dan ses cipinin driverini once snd_i8x0 dan
    KK> i810 a aldim ses gelmedi. Tekrar snd_i8x0 a aldim ve alsamixergui
    KK> kurdum ve ses geldi. Makine acilip kapaninca ses yine gitti yaptigim
    KK> islemleri tekrar yaptim ama yine ses gelmedi. Xawtv den ses alabilmek
    KK> icin hangi ses modulunun yuklu olmasi gerekir.( ses cipi ac97 uzerinden
    KK> nvidia ses cipi )hangi ayarlari yapmam gerekir.
    Alsa ayarlarinizi kaydetmeniz gerekiyor. alsactl store idi saniyorum
    konsoldaki komut. Mandrake gui'sinde yerini bilemiyorum.

    KK> 2 nvidia ekran karti driveri : nvidia nin sitesinden son surum driveri
    KK> indirdim ama kernel hatasi verdi ve yuklenmedi. Bende NVIDIA_GLX ve
    KK> NVIDIA_kernel src.rpm lerini indirdim. Nvidia_GLX yuklenebilecek rpm i
    KK> olustu ama kernel rpm i modversion.h de hatalar uretti ve
    KK> yuklenebilecek rpm olusmadi.Mandrake ekran karti driverini nasil
    KK> yukleyebilirim. 3 nvidia cipset driveri : Ekran karti driverindaki
    KK> sorunlar ile ayni.
    NVIDIA'nin otomatik kurulum programi, hazirda NVIDIA'nin sitesine baglanip
    hazirda mevcut cekirdeginiz icin derlenmis NVIDIA suruculeri bulamazsa,
    cekirdegin kaynak kodlarindan bakip kendini derlemeye calisiyor.

    Cok zekice(!) bir hareketle cekirdegin kaynak kodlarini 3 CD'lik sete
    koymadiklari icin siz de havanizi aliyorsunuz.

    kernel-source-xxx.rpm diye bir dosya olacak Mandrake yansilarinda (mesela
    ftp.linux.org.tr), onu sisteminize kurarsaniz NVIDIA'nin kurulum programi
    kaynak kodlarini bularak kendini yerlestirecektir. Bu arada hazir
    cekmisken eskisini degil, updates dizininden yeni cekirdek ile beraber
    cekin derim, Mandrake yeni cekirdek guncellemeleri de yayinlamis.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694