[linux-baslangic] Re: Klavye Ayari

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Fri 05 Dec 2003 - 15:08:16 EST

    * Volkan YAZICI <volkany@phreaker.net> [2003-12-05 20:15:25+0200]
    > man loadkeys
    >
    > iyi calismalar

    Mesele sanal konsollarla ilgili degil, dolayisiyla `loadkeys' buraya
    uymaz. KDE kullanicisi olmadigimdan test yapamayacagim, fakat klavye
    yerlesimini degistirmek icin KDE'de tanimli bir kisayol var diye
    hatirliyorum, boyle birsey kullanabilirsiniz. Kisayol kullanmak yerine
    kullaniciya ozel daha otomatik bir yontem ariyorsaniz xmodmap'i
    kullanacaksiniz.

    Linux'da (gerek X, gerekse sanal konsollarda) kullaniciya ozel klavye
    yerlesimi icin legal bir yontem yok maalesef, bu isi bazi numaralar
    cekerek halledeceksiniz. X ortamindaki klavyeyi Turkce yapilandirdiginizi
    varsayalim, bu yerlesime ontanimli yerlesim olarak bakilabilir. US
    klavyeye ihtiyac duyan azinliktaki kullanicilar ev dizinlerinde hazir
    bulunduracaklari bir `.Xmodmap' dosyasi ile US klavye yerlesimini
    kullanabilirler. `.Xmodmap' X acilisinda okunan ilklendirme dosyalarindan
    biridir, dolayisiyla bu dosyayi aktif hale getirmeniz icin ozel birsey
    yapmaniz gerekmiyor. Fakat klavye yerlesimine eslik eden bazi yerel
    ayarlari da gerekecekse (LANG cevre degiskeni gibi) bunlari da mesela
    `.xsession' icinden export edeceksiniz.

    --
    roktas