[linux-baslangic] Sureyya Ciliv

---------

From: Mehmet Kuzulugil (m.kuzulugil@superonline.com)
Date: Tue 02 Dec 2003 - 17:00:09 EST

    İLAHIMIZSIN SÜREYYA...

    Sureyya Ciliv'le yapılmış bir söyleşiden bölümler:

    1. TEKEL mi STANDART MI?

    Bence Microsoft kesinlikle tekelin tanımına uymuyor. Pazarda bir
    standart haline gelmiş bu gelişte pazarın zorlamasıyla olmuştur. Niye
    Pazar zorluyor? Çünkü herkes birbirleriyle ilişki halinde benim sana
    gönderdiğim dökümanı sen açıp okumazsan standart olamaz. Eğer Windows
    bir standart olmasa idi, PC'ler bu kadar yaygın olmazdı. Eğer bu olmasa
    idi o kadar yaygın olamazdı. Eğer bu olmasa idi o kadar çok problem
    olacaktı,sistemler birbirine bağlanamayacaktı. İş dünyasında gidin
    araştırma yapın bu firmaların hepsinin kendine özgü standartı bulunuyor.
    Firmalar demiyorlar iş yerlerinde çalışanlara 'arkadaşlar isteyen
    istediği bilgisayarı ve sistemi kullanır.' demiyor. Herkes diyor ki bu
    firmanın standartı şudur bunu herkes kullansın. Çünkü yayagınlaşmasını
    istiyorlar. Bu yüzden pazar tek bir standarta yinelemek istedi. Bunun
    avantajını gördü. Microsoft'a standart olma pozisyonu yakaladı.Microsoft
    ürünlerini başarılı olmaz ise müşteriler olmayacaktır. Kimseye zorla
    bizim ürünümüzü alın diye satmıyoruz. İsteyen alıyor istemeyen almıyor

    2. Bill Gates'in yaşamdaki amacı...

    Biz kulis yapmayan bir şirketiz. Vaktimizin çoğunu bilgisayar
    gelişiminde harcıyoruz. Bakın size bir örnek vereyim.Bizim genel
    müdürümüz Stewe Banner geçen sene Türkiyeye gelmişti. Geçen haftada da
    Jefri Jack geldi. Jefri Jack özel bir uçakla seyahat etmeden tarifeli
    uçakla geldi. Adam Microsoft'un üç numaralı adamı. Sabah 03.00'de
    kalkıyor ve uçağa tek başıma biniyor. Ne bir koruma ne bir yardımcısı
    olmadan. Microsoft'un genel müdürü geldi o da aynı şekilde seatle'den
    istanbul'a aynı metotla geldi.Stewe Banner'ın serveti ise inanılmaz
    boyutta bir tane degil 50 tane uçak alabilir. Ama bu onların bir
    kültürü. Yaşam tarzlarında bizdeki durumlar yok.Adamı İstanbuldaki
    Çırağanda çok güzel bir verdik. İnanın ilk önce küçük bir oda
    vermişlerdi sonra odada küçük bir problem çıkmıştı. Adamı büyük odaya
    upgrade ettiler. Adama dedi ki ' Ya Süreyya ne yaptınız ben bu kadar
    büyük odada hayatımda kalmadım' dedi. Ya Stewe telaşlanma bu otel bizi
    ücretsiz olarak başka odaya gönderdi. Merak etme şirketin paralarını Çar
    çur etmiyoruz dedim .Adam dedi ki ' Valla Süreyya geçen seneye kadar ben
    ve Bill Gates gittiğimiz her otelde aynı odada kalıyorduk. Compex gibi
    toplantı ve fuarlarda da bu geçerli idi. Bu kararı geçen seneye kadarda
    devam ettirmiştik dedi.Bill Gates bu işe çok erken başladığı için kafası
    karışmamış. Düşünün 19 yaşında 1944 dogumlu Bill Microsoftu kuruyor. O
    dönemlerde 19 yaşındaki çocugun Senatörlere kulis yapma fikri aklından
    geçer mi? Gatesin tek amaçı daha iyi bir ürün yapayım bunu ucuza
    satarsam daha fazla kişi alırlar diye geliştirdigi manteletesi var.

    Söyleşinin tamamı:
    http://www.netpano.com/5rop7.htm