[linux-baslangic] Re: iptables ve squid olmuyor

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 02 Dec 2003 - 05:13:58 EST

    Selamlar..

    squid ile alttaki satirin bir alakasi yok. Bu satir su anlama geliyor.

    1. Benim bir modemim var, su telefon hattina baglanan dial-up
    modemlerden.
    2. ADSL/Cable gibi bir modemim var. Ethernet/USB vs.
    bagli. Ama PPPoE vs. sonrasi baglandigim interface pppX oluyor.

    Iki durumdan birisi dogruysa bu satir, router olarak calisan linux'un
    disariya yolladigi paketlere NAT yapmasini saglayacaktir. Buna moloz
    Windows, internet baglanti paylasimi der. Oysa internet bir baglantidir,
    paylasim filan olmaz.. Neyse mevzu bu degil.

    Bu satirin fonksiyonel olabilmesi icin, oncelikle Linux'un router olarak
    calismasi gerekiyor:

    echo "1">/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

    Bu linux'u router olarak calistirir.

    Diger yandan linux uzerinden internete cikacak makinelerin gateway
    olarak Linux makineyi kullanmasi gerekiyor.

    Bu durumlar icin, en iyi cozumlerden birisi, dagitiminizla gelen kontrol
    panelinde mevcut. MDK Kontrol Panelde internet baglantisini paylastir
    gibi bir secenek olacakti. Acip bir deneyin isterseniz.

    Saygi ve sevgiler..