[linux-baslangic] Re: mandrake kurulumundaki hatanın düzeltilmesi

---------

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Thu 14 Aug 2003 - 10:03:25 EEST

    Serdar Göncü wrote:
    > Esasında grafik ortamda rpm dosyasını kurmayı becerebildim ama konsol ortamında beceremedim onu nasıl yaparım diye danışacaktım.
    > Mandrake 9.1 ı kurarken 3. CD deki OpenOffice.org-l10n-tr-1.0.2-7mdk.i586.rpm dosyası kurul esnasında cd den okunamadı ve öyle atlamıştım. sonradan rpm -ihv paketadı.rpm komutu ile kurmaya çalıştırdığım zaman aşağıdaki şekilde bir hata verdi.
    >
    > hata:Packages indeksi db3-Operation not permitted (1) kullanılarak açılamadı.
    > hata: /var/lib/rpm de Paket veritabanı açılamadı

> [...]

    rpm'i hic bilmiyorum. dolayisiyla hata hakkinda pek bi fikrim yok. ama
    konsolda kisa sureligine root olmak icin:
    $ su
    komutu kullanilir. (superuser'in kisaltilmisi saniyorum)
    cikmak icinse
    # quit
    yazabilir ya da kisaca ctrl+D tus kombinasyonuna basabilirsiniz.

    openoffice i test etmek icin bir terminal acip soffice yazin, calismazsa
    kurulumda hata vardir diye dusunuyorum.

    sevgiler,
    baris