[linux-baslangic] Re: Q=FElemci=20se=E7ene=F0i=3F?=

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Sat 09 Aug 2003 - 01:38:28 EEST

    AMD işlemcim olduğundan ve konuyla ilgilendiğimden bir aydınlatmada
    bulunayım. AMD işlemcilerini satışa sunacağında bu isimlendirme sistemi
    rakibi Intel'e uygun olarak yapılmıştır. Örneğin AMD Athlon XP 2000+ model
    işlemci, Intel'in 2 Ghz ya da 2,4 Ghz'lik işlemcisi ile eşdeğer olarak
    üretiliyor. Ancak bu modeli kullandığımdan söylüyorum ki; bu modelin saat
    hızı 1666 Mhz. Fakat birçok testte Intel 2,4 Ghz'lik işlemciyle aynı olduğu
    hatta geçtiğini duydum. nForce2'li bir anakart ile oldukça iyi bir
    performans alınıyor ve gerçekten hiçbir şikayetim yok. Fazla ısınma vb.
    problemler de yok. Oyunlarda falan da daha iyi performans veriyor.
    3-4 tane Linux dağıtımını denedim ve rahatlıkla söyleyebilirim ki;
    kullanılan dağıtıma göre, kullanılan masaüstü arabirimine ve özelliklerine
    göre aynı konfigürasyonlu makinede farklılıklar ortaya çıkıyor. Mesela RH9
    kullandığım dağıtımlar arasında en yavaşı ve en yavaş kurulanı iken,
    Mandrake ve Suse daha hızlıydı. Kurulum açısından en beğendiğim Suse'yi
    açtığım kullanıcı adlarının şifrelerini kabul etmediğnden sildim. Ama
    oldukça hızlı gözüküyordu. Mandrake de öyle. Bu denemelerimin hepsi aynı
    makine üzerinde, temiz sistem olarak denendi.

    RH9'da gereksiz servisleri kapatır (mesela HP yazıcı yoksa hp ile başlayan
    bi servis war gereksiz çalışan), KDE vb. yazılımları güncellerseniz
    hızlanıyor. Yeni kernel ile daha da hızlanacak. Umarım yakın zamanda Linux
    için yazılımsal destek daha da hızlanır. Kernele göre program aramak bazen
    can sıkıcı olabiliyor.