[linux-baslangic] Re: architecture

---------

From: Yaşar ŞENTÜRK (yasar@dijitaltek.com)
Date: Fri 08 Aug 2003 - 09:55:59 EEST

    Merhabalar;

    i386, i586, vs diye geçen ekler işlemci mimarisini belirtir.
    Bu mimari ekleri, o paketin hangi işlemcide çalışacağını söyler. Üst işlemci modelinde çalışabilir ama alt modellerde çalışmayacaktır.
    i386 --> Intel 80386 işlemcisi
    i486 --> Intel 80486 işlemcisi
    i586 --> Intel Pentium
    i686 --> Pentium II ve Celeron
    k6 --> AMD K6
    athlon --> AMD Athlon
    ppc --> Motorola PowerPC (Macintosh' ların kullandığı işlemci)

    Örneğin: İşlemciniz Celeron ise, i386 eki olan bir paket sisteminizde çalışacaktır. Ancak, i686 eki olan paket göreceli olarak daha iyi performans verecektir.