[linux-baslangic] Re: sambada extensions kisiti

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 07 Aug 2003 - 22:52:02 EEST

    Thu, 7 Aug 2003 17:32:35 +0300 tarihinde Fuat Altun <faltun@iso.org.tr>
    soyle yazdi:

    FA> File server olarak kuracagim makine uzerine samba kurmak istiyorum.
    FA> Fakat bu file servera bazi uzantili dosyalarin kopyalanmasini
    FA> istemiyorum. Veya sadece benim izin verdigim dosyalarin (doc,xls,pdf
    FA> gibi) kopyalanmasini istiyorum. Bu samba ile mumkunmu???
    Mumkun olmali.

    Dosyanin uzantisina gore kopyalandiginda uzantisinin degistirilmesi gibi
    bir opsiyonu vardi (.exe ise .exe.calistirmabakiim 'a cevir gibi).
    Uzantisina gore cope atma secenegi de vardir.

    Fakat yapmak istediginizin pratikte uygulanabilirligi zor. Cunku kullanici
    diyelim *.mp3 uzantili dosya kaydedemedigini farkettiginde o zaman basitce
    dosyanin uzantisini degistirip sunucuya oyle kopyalayacaktir. Geri
    almak istediginde de kendi bilgisayarina kopyalayip adini geri
    degistirecektir.

    File komutu size yardimci olabilir. O da ancak tanidigi dosya tipleri icin
    isinize yarar.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694