[linux-baslangic] Re: group owner'inin read hakki olmayan dosyalari bulmak

---------

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Thu 07 Aug 2003 - 13:54:14 EEST

    Sanıyorum bir önceki mesajım sayfa/satır düzeni
    bozuk olarak listeye ulaştı. Bu mesaj onun düzgün
    tekrarıdır. (Umarım :)

    > Group owner'ina read hakki verilmemis dosyalari
    > buldurmak için bir komut yazmaya çalisiyorum ama
    > basarili olamadim bu konuda bana yardimci
    > olabilecek var mi?
    Öncelikle kavram karışıklığı olmaması için bir not...
    Unix türü işletim sistemlerinde "group" ve "owner" ın,
    kullanıcıları ve onların yetkilerini ifade etmek üzere
    birlikte yazılmalarını yanlış buluyorum.

    Owner = Dosyanın sahibi (sonradan 'chown' komutu ile
            bir değişiklik yapılmamışsa, dosyayı yaratan
            kullanıcı)
    Group = Eğer varsa, dosya sahibi (owner) ile aynı
            grup tanımı içerisinde olan kullanıcılar

    Bu durumda sorunuzu şöyle anlıyorum :
    Grup kullanıcılarına read hakkı verilmemiş dosyalar...

    Şu tek satırlık komut işinizi görebilir (ben denedim,
    ama eğer çok önemli bir iş için kullanacaksanız,
    verdiği çıktıyı dikkatlice gözden geçirip, öyle devam
    ediniz.)

    find istenen_dizin -type f ! \( -perm -'g+r' \) -exec ls -l {} \;

    (Listeye ulaştığında iki satıra bölünmüş gibi görünse
    bile siz tek satır olarak uygulayın. Yahoo ve YahooPOPs
    üzerinden gönderince sayfa/satır düzenini istediğim gibi
    ayarlamakta zorluk çekiyorum.)

    Aşağıdaki komut da aynı işi yapar, hangisinin çıktısını
    beğenirseniz onu kullanabilirsiniz.

    find istenen_dizin -type f ! \( -perm -'g+r' \) -ls

    Not : Deneme ortamı için ufak çaplı da olsa sistematik
           hazırlığım oldu. Dilerseniz buna ait dosya ve
           komutları sizin e-posta adresinize bir 'tar.gz'
           dosyası olarak gönderebilirim.

    Kolay gelsin.