[linux-baslangic] Re: group owner'inin read hakki olmayan dosyalari bulmak

---------

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Thu 07 Aug 2003 - 13:36:56 EEST

    > Group owner'ina read hakki verilmemis dosyalari
    > buldurmak için bir komut yazmaya çalisiyoru ama
    basarili
    > olamadim bu konuda bana yardimci olabilecek var mi?

    Öncelikle kavram karışıklığı olmaması için bir not...
    Unix türü işletim sistemlerinde "group" ve "owner"
    ın,
    kullanıcıları ve onların yetkilerini ifade etmek üzere
    birlikte
    yazılmalarını yanlış buluyorum.

    Owner = Dosyanın sahibi (sonradan 'chown' komutu ile
    bir
                   değişiklik yapılmamışsa, dosyayı
    yaratan kullanıcı)
    Group = Eğer varsa, dosya sahibi (owner) ile aynı
    grup tanımı
                   içerisinde olan kullanıcılar

    Bu durumda sorunuzu şöyle anlıyorum : Grup
    kullanıcılarına
    read hakkı verilmemiş dosyalar...

    Şu tek satırlık komut işinizi görebilir (ben denedim,
    ama eğer
    çok önemli bir iş için kullanacaksanız, verdiği
    çıktıyı dikkatlice
    gözden geçirip, öyle devam ediniz.)

    find istenen_dizin -type f ! \( -perm -'g+r' \)
    -exec ls -l {} \;

    Aşağıdaki komut da aynı işi yapar, hangisinin
    çıktısını
    beğenirseniz onu kullanabilirsiniz.

    find istenen_dizin -type f ! \( -perm -'g+r' \)
    -ls

    Not : Deneme ortamı için ufak çaplı da olsa
    sistematik
              hazırlığım oldu. Dilerseniz buna ait dosya
    ve komutları
              sizin e-posta adresinize bir 'tar.gz'
    dosyası olarak
              gönderebilirim.