[linux-baslangic] Re: [Serdar Koylu'nun Dikkatine!] Fw: Linux Kernel 2.0 ile ilgili?

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 06 Aug 2003 - 19:49:22 EEST

    Selamlar..

    Saniirm yanlis anlatmisim. 2.0 serisi kernel, onceki seriden farkli
    olarak ozellikle saglamlik uzerinde yogunlasarak yazilmisti. 1.x
    serisinde bazi olmadik problemler cikabiliyordu. Bu yeni seride
    performanstan ziyade saglamlik gerektigi, surucu yukleme vs.
    problemlerinin olmamasi, userspace sorunlarin sistemi etkilememesi gibi
    hedefler one alinmisti.

    2.2, 2.4 serileri bu kapsamda gelistirildi. Yeni 2.6 Serisi ise
    saglamlik kadar performans vadedmeyi hedefliyor. Bu acidan
    gelistirilmesi oncekilere gore daha uzun surdu. Hatta, Linus'un isinden
    ayrilip tamamen kendini bu ise adamasina kadar vardi mesele. Eger, yeni
    kernel icin calisanlarin sayisinin coklugunu, eski 2.4 serisi icin
    gelistirme islerinin bu ekipten farkli bir ekipte olmasini filan
    dusunurseniz zamanin cok oldugunu farkedersiniz. Oyleki, kernelin
    neredeyse sil bastan yazildigi bile soylenebilir. VM, VFS, SCHEDULER vs.
    kritik her sey elden gecti. Hatta bu yuzden yeni kernelin 3.0 olmasini
    isteyenlerde oldu israrla..=20

    Benim saniyorum soylemek istedigim, 1.x serisi bir tur macera gibi kabul
    eidlen Linux yazma olayinin 2.0 serisiyle birlikte daha disiplinli
    olarak yapilmaya baslamasiydi. Gercekten de, mevcut kerneller icinde en
    az buggy olani 2.0'dir. Ama, 2.0 ile yapabilecekleriniz cok kisitlidir.
    2.2 Kernel, saglamlik ile birlikte daha genis opsiyonlar sunmayi
    hedefliyordu. 2.4 ise guncel karmasik donanimlari daha iyi islemeyi
    hedefledi. Bu yuzden cok SIK bug ve guvenlik patchlari yayinlandi 2.4
    icin. Dahasi 2.4.14-dontuse gibi vaziyetler bile yasandi. Ama 2.4.18
    sonrasinda sistem bir hayli oturdu. 2.4.21'ler vs. ise su an gercekten
    cok saglam denebilecek bir halde. 2.0 Mimarisi ile USB, HotSWAP, BigMem,
    bounce buffers vs. islerinin altindan kalkilmasi pek mumkun degil.
    Elbette is karmasiklastikca ongorulemeyen sorunlar da artmakta. Ama bunu
    yapmazsaniz da 386'larda calisan, minix gibi bir sistemden fazlasini
    elde edemezsiniz..

    Monolitik modelli bir kernelin bu kadar farkli platformda calisabilir
    yapilmasi gercekten zordur. Ama 2.4 kernel bunun basarilabileceginin iyi
    bir kaniti olmustur. 2.5 serisi ile pek ugrasmadim ama asenkron bir
    kernel nasil yazilir sorusu cevaplanacak saniyorum bununla birlikte..

    Saygi ve sevgiler..