[linux-baslangic] Re: dosya isimlerinde türkçe karakter sorunu

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Fri 01 Aug 2003 - 09:42:35 EEST

    Fri, 1 Aug 2003 00:16:02 +0300 tarihinde Demir <Demir@hotpop.com> soyle
    yazdi:

    > Xmms'yi calistirip, Cd-rom'un icindeki tum sarkilari dinleyebiliyorum.
    > (kopyalayamadigi, turkce karakterli olan mp3'leri bile) ve Cd'deki
    > dosyayi okudugunun garantisini soyle verebilirim. Windows'u acip,
    > dosyalari yedek partitionuma kopyaladim. Sorun cikmadi.
    Yok kastettigim donanimsal bir ariza degildi. Yani Turkce karakterlerden
    dolayi cd'den dosyayi okuyamiyor olabilir.

    Iki adim var; birincisi ilk dosya sisteminden (cd-rom) cd'yi okuyabilmek,
    okudugunu farzetsek bile daha sonra basarili bicimde turkce ismiyle beraber
    ikinci dosya sistemine yazmasi gerekiyor. Hata bu asamadan herhangi birinde
    olmus olabilir.

    > Hatayi goremedim dediniz ama anlayamadim. verdigim url adresindeki
    > ss01.png resmi gorulmuyormu ? (sadece hata veren pencereyi ss aldim tum
    fortunecity error geliyor. hata mesajini direk yazsaniz daha kolay olmaz
    mi? ustelik mesajlari internet baglantisi aktif olmadan okuyan insanlar da
    gorebilir ve yorum yapabilir.

    > Ozur dilerim ama cdrom'a iso8859-9'u nasil yapmam gerektigini
    > soylermisiniz aceba ?
    Acikcasi daha once hic ihtiyac duymadim, ise yarayip yaramayacagindan da
    emin degilim. Ornegin,

    mount /dev/cdrom /mnt/cdrom -o iocharset=iso8859-9

    Eger bu sekilde calisirsa, /etc/fstab dosyaniza da ayni sekilde adapte
    edebilirsiniz.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694